Ride On - Christy Moore

很喜欢后面的感觉,细细的诉说

音乐随身听:

【经典民谣】Christy Moore - Ride On  

一首简单纯朴,绵远悠长的爱尔兰民谣。一个男孩要上战场,女孩骑着马前来送行,虽然心里极度的渴望能与男孩在一起,却因为种种原因不得不与男孩分离。草地上的鲜花仿佛也随着骏马的远去而凋谢……歌曲氛围苍凉、压抑,但是也坚定、淡然,一切尽在平静中暗涌。

Christy Moore,爱尔兰民谣歌手,作曲家和吉他演奏者,声音悠然而富于磁性,感性里裹着温暖。他是爱尔兰著名乐队Planxty 和 Moving Hearts的创始人之一,著名NEWAGE曾经也是他的伴唱。

True, you ride the finest horse I've ever seen,
Standing sixteen, one or two,
with eyes wide and green,
And you ride the horse so well,
hands light to the touch,
I could never go with you
no matter how I wanted to.

**Ride on, see you,
I could never go with you
No matter how I wanted to.**

When you ride into the night
without a trace behind,
Run your claw along my gut, one last time.
I turn to face an empty space
where you used to lie,
And look for a spark that lights the night
through a teardrop in my eye.

 

你骑着我从未见过的美丽骏马

狂野而成熟的眼睛抓住了我的心

你轻熟的驾驭马匹带着我的热情

和可以触及的光明沿着未来的路奔跑

 

Ride on See you

我不会跟你走不管心中多么渴望

Ride on See you

我不会跟你走不管心中多么渴望

 

当你消失在黑暗中没有回忆在背后

那点亮黑夜的火星是我的泪滴

在世界的边际我感到孤寂

可我不是你的另一个世界

当我看到你的眼睛

评论
热度(36)

我吃南瓜

©我吃南瓜
Powered by LOFTER